OBCHODNÍ PODMÍNKY
Níže uvedené obchodní podmínky (revize 01) jsou platné a účinné ode dne 1. 8. 2020.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) prodávajícího jménem Ing. Zbyněk Dufka, IČ: 05737931, se sídlem Mathonova 882/13, 613 00 Brno, fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona s datem vzniku živnosti 23. 1. 2017 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „zákazník“) prostřednictvím elektronické komunikace.
1.2 Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy. Tyto obchodní podmínky se stávají pro prodávajícího a zákazníka závaznými vždy ve znění odsouhlaseném zákazníkem v okamžiku uzavření smlouvy. Zákazník, který uzavře příslušnou smlouvu, přijímá bez výhrad veškerá ustanovení těchto obchodních podmínek.
2. OKAMŽIK UZAVŘENÍ SMLOUVY
2.1 Smlouva mezi prodávajícím a zákazníkem může být uzavřena prostřednictvím dálkové elektronické komunikace, a to prostřednictvím objednávkového formuláře, který se nachází na stránkách https://www.lamandal.cz nebo prostřednictvím dalších elektronických komunikačních prostředků (E-mail, Facebook, Instagram), které jsou uvedeny na stránkách https://www.lamandal.cz.
2.2 Smluvní vztah mezi prodávajícím a zákazníkem vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno zákazníkovi elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty zákazníka.
2.3 Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
2.4 Smlouva uzavřená mezi zákazníkem a prodávajícím bude uložena u podnikatele. Zákazník nemá k této uložené smlouvě přístup.
2.5 Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
3. INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
3.1 Cena za zboží je prodávajícím stanovena na základě individuální kalkulace.
3.2 Cena je splatná okamžikem uzavření kupní smlouvy a předem před započetím výroby zboží.
3.3 Zákazník může cenu za zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy uhradit bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího (dále jen „účet prodávajícího“). Číslo účtu je prodávajícím zasláno zákazníkovi elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty zákazníka.
3.4 Společně s kupní cenou je zákazník povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3.5 V případě bezhotovostní platby je zákazník povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek zákazníka uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
3.6 Prodávající vystaví zákazníkovi daňový doklad – fakturu. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající zákazníkovi po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu zákazníka.
4. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
4.1 Zboží je zákazníkovi dodáno těmito způsoby:
4.1.1 Na adresu určenou zákazníkem, prostřednictvím kurýrní služby (cena 100 Kč).
4.1.2 Prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou si zákazník určí (cena 65 Kč).
4.1.3 Osobním odběrem v Brně – po předchozí domluvě (bezplatně).
4.2 Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené zákazníkem v objednávce, je zákazník povinen převzít zboží při dodání.
4.3 V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
4.4 Při převzetí zboží od přepravce je zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí zákazník zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva zákazníka z odpovědnosti za vady zboží a další práva zákazníka vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
5. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
5.1 Při převzetí zboží od prodávajícího je zákazník povinen pečlivě s veškerou možnou péčí prohlédnout a zkontrolovat zboží při předání. Vady zboží je zákazník povinen oznámit prodávajícímu ihned při předání zboží, v opačném případě se zboží považuje za bezvadné, přičemž nevytkne-li zákazník vady zboží ihned při předání, zanikají veškeré nároky zákazníka z vad zboží.
5.2 V případě, že zákazník vytkne oprávněně jakoukoliv vadu zboží, je prodávající oprávněn vytknutou vadu prioritně odstranit opravou nebo úpravou zboží. V případě, že odstranění nebo úprava není možná, má zákazník nárok na odstoupení od smlouvy nebo přiměřenou slevu z ceny zboží.
5.3 Prodávající neposkytuje zákazníkovi na zboží záruku ani záruku za jakost.
6. PRÁVO ZÁKAZNÍKA NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
6.1 Zákazník bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
7. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ ZÁKAZNÍKA
7.1 Zákazník, který chce objednat zboží od prodávajícího, tak musí učinit prostřednictvím elektronických komunikačních prostředků (E-mail, Facebook, Instagram), které jsou uvedeny na stránkách https://www.lamandal.cz. Odesláním údajů uděluje zákazník prodávajícímu souhlas se zpracováním, shromažďováním a uchováváním údajů a to i osobních poskytnutých ze strany zákazníka prodávajícímu (dále jen „Údaje“). Při nakládání s osobními údaji se prodávající řídí zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů upřesňujícím Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále pouze jako „Nařízení GDPR“).
7.2 Správcem údajů (dále jen „správce“) na webu https://www.lamandal.cz je Ing. Zbyněk Dufka. Správce určuje, jak budou údaje zpracovávány a za jakým účelem, jak dlouhou dobu a vybírá případné další zpracovatele, kteří mu se zpracováním budou pomáhat. Správce prohlašuje, že jako správce údajů splňuje veškeré zákonné povinnosti vyžadované platnou legislativou, zejména zákonem o zpracování osobních údajů a GDPR, a tedy že:
7.2.1 Bude zpracovávat údaje jen na základě platného právního důvodu, a to především oprávněného zájmu, plnění smlouvy, zákonné povinnosti či uděleného souhlasu.
7.2.2 Plní dle článku 13 GDPR informační povinnost ještě před zahájením zpracování údajů.
7.2.3 Umožní a bude zákazníka podporovat v uplatňování a plnění jeho práv podle zákona o zpracování osobních údajů a GDPR.
7.3 Prodávající zpracovává údaje pro účely poskytování služeb, zasílání obchodních sdělení se službami souvisejícími a na základě oprávněného zájmu. Údaje zpracovává na dobu neurčitou. Obchodní sdělení může prodávající zasílat zákazníkovi na základě oprávněného zájmu a to jen do doby, než zákazník vysloví nesouhlas nebo na základě výslovného souhlasu se zpracováním údajů pro marketingové a obchodní účely. Pouze na základě souhlasu zákazníka může prodávající použít fotografie, videa nebo písemné reference zákazníka na svých stránkách, sociálních sítích a jiných sděleních, a to do doby, než zákazník udělený souhlas odvolá.
7.4 Zákazník je oprávněn kdykoliv odvolat svůj souhlas se zpracováním údajů zasláním e-mailu obsahujícího odvolání souhlasu na e-mailovou adresu marcela.hunadyova@gmail.com. Jestliže zákazník odvolá svůj souhlas se zpracováním údajů, budou jeho údaje vymazány z databáze. Odesláním kontaktního formuláře uděluje zákazník souhlas se zasíláním novinek na e-mailovou adresu zadanou při objednávce. Tento souhlas se zasíláním novinek může zákazník kdykoliv odvolat zasláním e-mailu obsahujícího odvolání souhlasu na e-mailovou adresu marcela.hunadyova@gmail.com.
7.5 Prodávající zaznamenává při procházení webu https://www.lamandal.cz zákazníkem zákazníkovu IP adresu, jak dlouho se na stránce zdrží a ze které stránky přichází. Používání cookies pro měření návštěvnosti webu a přizpůsobení zobrazení webových stránek považuje prodávající za svůj oprávněný zájem, neboť díky tomu může zákazníkovi nabídnout lepší služby. Cookies pro cílení reklamy budou zpracovávány jen na základě souhlasu zákazníka. Web https://www.lamandal.cz lze procházet také v režimu, který neumožňuje sbírání osobních údajů a používání cookies může zákazník na svém počítači zakázat.
7.6 Prodávající zpracovává údaje automatizovaným i neautomatizovaným způsobem a to v elektronické i tištěné podobě. Prodávající chrání údaje zákazníka v maximální možné míře pomocí moderních technologií, které odpovídají stupni technického rozvoje a udržuje veškerá možná (aktuálně známá) technická a organizační opatření, která zamezují zneužití, poškození nebo zničení údajů, zejména pak:
7.6.1 Zabezpečený přístup do používaného hardware (zabezpečeno uživatelským jménem a heslem).
7.6.2 Zabezpečený přístup do používaných e-mailových schránek (zabezpečeno uživatelským jménem a heslem).
7.6.3 Šifrovanou komunikací na webu https://www.lamandal.cz (platný certifikát https).
7.6.4 Pravidelnou aktualizaci software.
7.7 Prodávající je oprávněn údaje poskytnout třetím osobám z důvodu zajištění konkrétních zpracovatelských operací, které prodávající nedokáže zajistit vlastními silami. Dále využívá služeb a aplikací zpracovatelů, kteří umí data ochránit lépe než prodávající a na dané zpracování se specializují. Jsou to poskytovatelé platforem Google, Facebook a Instagram. Údaje, které prodávající zpracovává, může zpřístupňovat výhradně spolupracovníkům a zpracovatelům, kteří vykonávají administrativní a technickou podporu při provozu aplikací potřebných k provozu webu a podpůrných aplikací či se podílejí na chodu podnikání prodávajícího. Jiným subjektům je umožněn přístup pouze z důvodu plnění zákonných povinností. Spolupracovníci a zpracovatelé, kteří budou zpracovávat údaje, jsou povinni zachovávat mlčenlivost o údajích a bezpečnostních opatřeních, jejichž zveřejnění by ohrozilo zabezpečení údajů. Tato mlčenlivost přitom trvá i po skončení závazkových vztahů s prodávajícím. Bez souhlasu zákazníka nebudou údaje vydány žádné jiné třetí straně. Prodávající zpracovává data výhradně v Evropské unii nebo v zemích, které zajišťují odpovídající úroveň ochrany na základě rozhodnutí Evropské komise.
7.8 V souvislosti s ochranou osobních údajů plynou zákazníkovi tato práva:
7.8.1 Právo na informace. Toto právo je plněno touto informační stránkou se zásadami zpracování osobních údajů.
7.8.2 Právo na přístup. Toto právo umožňuje zákazníkovi kdykoliv vyzvat prodávajícího, aby ve lhůtě 7 dní doložil, jaké údaje zákazníka zpracovává a proč.
7.8.3 Právo na doplnění a změnu údajů. Toto právo může zákazník využít, pokud shledá své údaje neaktuální nebo neúplné.
7.8.4 Právo na omezení zpracování. Toto právo může zákazník využít, pokud se domnívá, že prodávající zpracovává nepřesné údaje nebo že provádí zpracování nezákonně, ale zákazník nechce všechny údaje smazat nebo pokud zákazník vznesl námitku proti zpracování. Zákazník může omezit rozsah osobních údajů nebo účelů zpracování.
7.8.5 Právo na přenositelnost. Toto právo umožňuje zákazníkovi vzít své údaje a přenést je k někomu jinému. V tomto případě bude prodávající postupovat podobně jako při využití práva na přístup.
7.8.6 Právo na výmaz (být zapomenut). Toto právo umožňuje zákazníkovi, aby prodávající vymazal veškeré jeho údaje ze svého systému i ze systému všech dílčích zpracovatelů a záloh. Na zajištění tohoto práva si prodávající vymezuje lhůtu 21 dní. V některých případech je prodávající vázán zákonnou povinností po lhůtu stanovenou zákonem. V takových případech prodávající smaže údaje, které nejsou vázány jiným zákonem.
7.9 Pokud zákazník nabyde dojmu, že prodávající nezachází s údaji v souladu se zákonem, má právo podat stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů. Prodávající preferuje, aby zákazník nejprve o tomto podezření informoval prodávajícího, aby s tím mohl něco udělat a případné pochybení napravit.
8. POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
8.1 Na základě smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a zákazníkem se prodávající zavazuje provést pro zákazníka Služby sjednané ve smlouvě za podmínek a s parametry sjednanými ve smlouvě.
8.2 Není-li ve smlouvě stanoveno jinak, pak prodávající poskytne zákazníkovi sjednané služby v kvalitě v místě a čase obvyklém.
9. VYŠŠÍ MOC
9.1 V případě, že v průběhu trvání smlouvy vznikne nezávisle na vůli prodávajícího mimořádná, nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka, která dočasně nebo trvale brání prodávajícímu ve splnění jeho závazku ze smlouvy, zavazuje se prodávající bez zbytečného odkladu informovat o těchto překážkách, jakož i o předpokládané době jejich trvání zákazníka. Nedohodnou-li se zákazník a prodávající jinak, je zákazník po doručení výše uvedené informace oprávněn od smlouvy odstoupit.
9.2 Výše uvedenými překážkami se rozumí tzv. okolnosti vyšší moci, tj. zejména stávka, válka, jiné nepokoje podobného charakteru, obchodní, měnová, politická či jiná opatření státu, přírodní pohromy jako např. požár, povodeň, zemětřesení, úder blesku, havárie výrobního zařízení či jeho části a obdobné události vyšší moci, včetně rozhodnutí či pokynu příslušného státního orgánu, které omezí či znemožní plnění smluvních povinností dle smlouvy. V případě, že u prodávajícího nastaly okolnosti vyšší moci, není odpovědný za plnění závazku ze smlouvy ani za vzniklé prodlení, přičemž při trvání nemožnosti plnění prodávajícího z důvodů vyšší moci delším než 5 pracovních dnů, je prodávající oprávněn odstoupit od smlouvy.
10. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
10.1 Pokud zákazník nabyde dojmu, že prodávající nepostupuje v souladu se zákonem, má jako spotřebitel právo podat stížnost na prodávajícího. Prodávající preferuje, aby zákazník nejprve o tomto podezření informoval prodávajícího, aby s tím mohl něco udělat a případné pochybení napravit. Zákazník může podat stížnost u těchto orgánů:
10.1.1 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
10.1.2 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
10.1.3 Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
11. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ
11.1 Není-li stanoveno jinak, zákazník a prodávající vylučují aplikaci následujících ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění na smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a prodávajícím: § 573, § 1740 odst. 3.
11.2 Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné ode dne 1. 8. 2020.